FANDOM

Tom
Tj tom 174x52-1-
Nieustępliwy kot
Pełne imię Kot Tom
Znany jako
  • Tom (przezwisko)
  • Thomas
  • Tommy
  • Płeć Mężczyzna
    Wiek Około 30 lat
    Rasa Kot
    Debiut Eksmisja
    Typ Główny bohater
    Kolor oczu
  • Czarny (źrenica)
  • Zielony (tęczówka)
  • Żółty (ciało szkliste)
  • Kolor futra
  • Niebieski
  • Szary
  • Biały
  • Zwycięstwa
  • Kot milioner
  • O kaczuszce, która chciała lecieć na południe
  • Mysz na sprzedaż
  • Kot Tom (Thomas) - jeden z dwóch głównych bohaterów animowanej kreskówki "Tom i Jerry".

    Jasper Edytuj

    Zanim jeszcze Tom i Jerry przybrali formę pod jaką znamy ich dzisiaj William Hanna i Joseph Barbera eksperymentowali z różnymi ideami. Początkowa idea kreskówki o przygodach kota i myszy wyglądała ździebko inaczej. Zdecydowanie najbardziej różnił się Tom, który wtedy nazywał się Jasper. Jasper był starym, wyliniałym kocurem, którego znamy tylko z odcinka "Eksmisja" będącego koniec końców zaliczanego do serii Tom i Jerry. Jest to jednak nieprawda, wprawne ucho usłyszy że wiele razy Mamcia Dwa Buty mówi do kota per "Jasper". Był to etap sporego zezwierzęcenia postaci. Zanim Tom otrzymał bardziej ludzkie cechy chodził tylko na czterech łapach. Poza tym wydawał jak najbardziej kocie dźwięki.

    PersonaliaEdytuj

    Tom jakiego znamy obecnie jest postacią przede wszystkim egoistyczną. W wielu przypadkach myśli tylko o sobie. Poza tym jest on również zajadły, bardzo uparty i łatwo się denerwuje. Bardzo wytrwały, bo mimo wielu porażek w ogóle się nimi nie zraża. Jednak potrafi też pomóc komuś, kto jest w potrzebie i w razie wspólnego zagrożenia jednoczy siły z Jerry'm. Jest jednak o wiele bardziej sympatyczny w porównaniu do Jaspera. Nie podlega wątpliwości że jest bardzo wytrzymały na wszelakie obrażenia, ale też jak każdy bohater kreskówki elastyczny w stopniu umożliwiającym odkształcanie fizyczne postaci. Uwielbia się objadać i kocha pieniądze. Jest niezwykle łatwo podatny na wdzięki ładnych kotek i potrafi błyskawicznie się zakochać.

    Relacje Edytuj

    • Jerry - bardzo nie lubi tej myszy, kontakty między nimi to głównie próby złapania Jerry'ego (często ze skutkiem odwrotnym). Ale jeśli obu zagraża niebezpieczeństwo, jednoczą siły.
    • Spike - między nimi panuje czysta nienawiść. Jeśli Spike jest bezbronny (np. przykuty do budy) to Tom uwielbia się nad nim znęcać. Lecz, gdy jest na wolności, woli trzymać się od niego z daleka.

    Wygląd Edytuj

    Wygląd Toma na przestrzeni lat znacząco się zmieniał, jednak model postaci pozostał ten sam. W pierwszej serii "Tom i Jerry" był niebiesko-biały, później szaro-biały. Jego futro jest w zdecydowanej większości niebieskie, białe są dłonie, pyszczek, przestrzeń między oczami, brzuch, końcówka ogona i stopy. Oczy są żółto - zielono - czarne, nos i brwi ma koloru czarnego, a wnętrza uszu są różowe.

    Ciekawostki Edytuj

    • Osoba której głosem Tom krzyczy w pierwszej serii, za każdym razem kiedy obrywa, to sam William Hanna.